jump to navigation

Barakallah…. July 7, 2009

Posted by adieb in Bicaraku.
trackback

Bismillahirrahmanirrahim..

Melihat pada wadah ini, lama juga tidak ‘bersih’.. berhabuk sudah.  Kali ini, berpeluang saya mencuci habuk2 ini…biar tampak bersih selalu,,insyaAllah. Sedar tak sedar, telah masuk sem 7… sem akhir sebelum berpraktikal, bagaikan baru semalam daftar upsi.huhu… banyak sudah pahit manis belajar di u nie…yang manisnya dapat bersama sahabiyah2 tersayang,dapat belajar bersama. Yang pahitnya, setiap sem mesti saya sakit 😦 beginilah ujian Tuhan. Tapi!, walaupun begitu, kita perlu kuat dan tegar,jgn mudah tunduk dengan ujian..

Oklah,… dalam entri kali ini, saya mahu sisipkan perjalanan cuti sem 2 bulan baru2 ini. Usai tamat exam biologi pada 29.04.09 itu, saya terus balik ke kolej… excited mengemas barang2 untuk diangkut ke rumah sewa. Sem 7 ini saya bersama sahabiyah tersayang tinggal di luar kolej. Moga2 ada ‘manfaatnya’, senang bergerak kerja..insyaAllah..

Dalam ,masa 2 bulan nie, sebenarnya ada perkara yang sangat bererti dalam hidup saya, mahu tidaknya dapat sorg lagi kak ipar baru….pada 31.05.2009 walimah abg kedua saya.. abg yang paling saya sayangi. Cerita sikit tentang abg saya yer..,. Dia dilahirkan di terengganu pada 13/06/1979. Umur pun dah 30 tahun,perwatakan yang lucu dan senang bersamanya. Sayang sangat saya pada dia, tapi sedih lah jugak bila dia kahwin nie. Apa pun ini satu fitrah, kita kena terima. Tak gitu?

Ini saya postkan hari bersejarah abg saya..hihi

Sempat juga berbicara dengan kak ipar…

semoga akak dapat jaga abg saya dengan baik,jangan menyakitkan dan kecewakan hati abg saya.Jangan buat ‘perangai’ tak baik di belakang dia… Saya sayang dia…

Pesanan buat abg tercinta.. Jaga akak ipar dengan baik….jgn mengecewakan dia,jgn marah2 ke dia. Sama2lah menghormati. Jangan selalu bermasam muka atau marah2. Create suasana yang happy2…jangan buat ‘perangai’ tak baik di belakang dia..

Kepada abg dan kakak….berilah pesanan di atas kepada saya dan suami nnti plak… “ 🙂

Di kesempatan ini saya mahu mengucapkan kepada:-

Kanda Mohammad Afzan & Siti Rogayah pada 31/5/09

Ukhti Rusnita & Akhi Ismail pada 31/5/09

Saiful Azahari & Azizah pada 31/5/09

Ukhti Sabiha & Suami pada 31/05/09

Nurrul Haniem & Suami pada 3/6/09

Sunarti & Mohd Firdaus pada 6/6/09

Ukht Nurul Munirah & Akhi Paizal pada 6/6/09

Antara banyak2 walimah ini… hanya walimatul ‘ursy abg saya saja saya dapat hadir..hihi 😀 …Asif bagi member2 dan akak2 dan akhi2 yang tak dapat saya hadirkan diri….apa pun saya mendoakan kalian….

Barokallahu laka wa baroka alaika……Wa jama’a bainakuma fii khaiir… :)……………..semoga mendapat zuriat yang soleh wa solehah…Doakan ana dan bakal juga ya..hihi…

Comments»

1. Fuad - July 8, 2009

Tahniah ye dapat Kakak Ipar baru.. 🙂 Hepiii je nmpak orang yang akad nikah tu ye.. Hehe.

adieb - July 8, 2009

Alhamdulillah..syukran kathiran. Mau tidaknya epi…dapat “org” baru…hihi.. org tu pun sama,tahniah masuk ke fasa baru kehidupan….tahniah2..syukur alhamdulillah..moga2…org tu dan ‘dia’…kekal dan bahagia di dunia dan akhirat…amin..hihi 😀

2. bintubahariyah - July 28, 2009

salam dik. dah jumpa akhirnya blog awak ni. ada jugak entry pasal ajan ek? erm, iA la..asam garam rumah tgga ni..yg manis, mmg manis, yg pahit pun manis jugak..hihi..alhmdulillah, ajan mmg baik..memudahkan akak..rajin bawak akak g ngaji kitab..masak pun selalu jugak. bila akak penat, ajanla yg tlg basuh baju, sidai baju..terharu la..kami susah sgt nak berenggang lani..alhmdulillah, dah halal ni, iA semuanya dalam barokah..

akak doakn adik-adik akak selamat nak tmpuh alam seterusnya pasni jugak..

dik, awak takdak byk ms dah tau lani..ready btul2..hihi..smg bkl suami adik nnt jugk memudahkan awak, benar-benar memimpin ke jalan syurga..ameen…

p/s: akak dah link kan blog awak ni..nnt dah selesai, akak link kan blog bkl biras akak lak. hihi..=)

take care dik.

kakak gayah

adieb - August 10, 2009

alhamdulillah..syukran… dan mabruk alaik!!..tahniah dan bersyukurlah dapat ajan. Lain benar ajan sebelum dan selepas kahwin.Akak jagalah abang kesayangan sayu tu elok2…
Doakan saya dan bakal hidup dengan penuh barakat dan dirahmat Allah SWT…..mendapat zuriat2 yang soleh dan solehah… tak sabar pun ada….tapi kena sabar juga…rasanya bukan senang mahu manage fizikal,rohani dan emosi…semua ni fitrah binanya masjid..semoga berkat…ameen


Leave a Reply

