jump to navigation

Konvo USM March 28, 2009

Posted by adieb in Bicaraku.
trackback

Bismillahirrahmanirrahim…

Syukur Alhamdulillah….Semalam baru saja saya balik dari kampong. Seusai graduation si ukhti itu, saya bersama mak ayah balik kedah…melihat suasana USM meriah betul konvokesyen di sana. Kehadiran mak ayah, akhi dan saya cukup mengembirakan hati kakak.

Pkul 9.OO a.m, ayah dan mak bergegas ke dalam dewan USM,dengan pass masuk. Dua orang saja tidak boleh lebih….

Jadi, saya dan akhi dimana ya??..Saya berlegar2 melihat booth2 bersama akhi… sampai saja di satu booth jual beg dan aksesori wanita, saya lepak2 di situ…agak lama juga dari pkul9.00 – 1230pm..mahu tidaknya booth tempat saya lepak itu,kawan2 kakak punya…ermm,  kenal2 dengan Jue, wana, kak azi, dan ramai lagi muslimat2 geng2 kami.. Saya bukan hanya duk saja..tapi membantu sahabat2 usm berniaga..hihi.. Dapat juga ‘tackle’ dan berkenal2an dengan orang Libya dan Iraq yang membeli barang di gerai kami..Bukan apa…penjual mestilah peramah dengan pelanggan,baru pelanggan rasa dihargai dan mahu membeli barang kita..tak gitu??..hihi… 🙂

banyak juga yang laku masa itu.. gembira hati..

Setelah asyik menjual dan melayan pelanggan, kakak call…katanya sudah selamat grade….wahh..gembira btul saya…..ceria dan berbunga2 muka dia hihi…Itulah kali pertama dia terima ijazah dan katanya mahu lanjut lagi ke master dan phd…moga2 berjalan lancar dan berjaya di dunia dan akhir…sama2lah kita yer.

Ayah mula sebak,tak sangka melihat anak ketiganya itu terima ijazah..teringat!masa dulu, kakak tak dapat nak carry on dia punya subjek…subjek fizik…minor… tapi..tanpa kenal penat dan jemu dia usaha selagi boleh… hidup ini kena banyak bertawakal dan fikirkan boleh!!!

Kakak saya grade hari rabu 25/3/09…Alhamdulillah…sumenya sudah berjalan lancar. Syukur tidak terhingga kerana nasib kakak tak sama dengan org lain, rezekinya murah betul. Sebaik saja dia kuar dari USM, dia sudah dapat kerja tetap bahagian pharma pengawai penyelidikan bidang dia jugak lah… ermmm…jadi tidak perlulah dia pening kepala lagi untuk memikirkan soal kerja.. Betul!! Rezeki Allah di mana2 saja… Rezeki Allah Maha Luas.. Kakak saya kata, banyakkan doa,hajat dan paling penting solat Dhuha.. mahu tidaknya dalam doa selepas Dhuha pun banyak meminta dimurahkan rezeki…

“Allahumainka narizki fissama ifaanzilh…wainkafilardh……”

tahun depan saya lah pula….insyaAllah,mudah2an saya dapat grad tahun depan…

Ya Allah,permudahkan urusan aku,berikanlah kejayaan dan kecemerlangan padaku di dunia dan akhirat..ameen

p/s: nanti saya postkan di sini gambar akak saya konvo yer…:D

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

